SECRETAR GENERAL - Nițu Alin Cosmin |
|
|
• avizeaza proiectele de hotarari si contrasemneaza pentru legalitate
dispozitiile primarului, respectiv ale presedintelui consiliului judetean,
hotararile consiliului local, respectiv ale consiliului judetean, dupa caz;
• participa la sedintele consiliului local, respectiv ale consiliului
judetean;
• asigura gestionarea procedurilor administrative privind relatia dintre
consiliul local si primar, respectiv consiliul judetean si presedintele
acestuia, precum si intre acestia si prefect;
• coordoneaza organizarea arhivei si evidenta statistica a hotararilor
consiliului local si a dispozitiilor primarului, respectiv a hotararilor
consiliului judetean si a dispozitiilor presedintelui consiliului judetean;
• asigura transparenta si comunicarea catre autoritatile, institutiile
publice si persoanele interesate a actelor prevazute la lit. a);
• asigura procedurile de convocare a consiliului local, respectiv a
consiliului judetean, si efectuarea lucrarilor de secretariat, comunicarea
ordinii de zi, intocmirea procesului-verbal al sedintelor consiliului local,
respectiv ale consiliului judetean, si redactarea hotararilor consiliului
local, respectiv ale consiliului judetean;
• asigura pregatirea lucrarilor supuse dezbaterii consiliului local,
respectiv a consiliului judetean, si comisiilor de specialitate ale acestuia;
• poate atesta, prin derogare de la prevederile Ordonantei Guvernului nr.
26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile
ulterioare, actul constitutiv si statutul asociatiilor de dezvoltare
intercomunitara din care face parte unitatea administrativ-teritoriala in
cadrul careia functioneaza;
• poate propune primarului, respectiv presedintelui consiliului judetean
inscrierea unor probleme in proiectul ordinii de zi a sedintelor ordinare ale
consiliului local, respectiv ale consiliului judetean;
• efectueaza apelul nominal si tine evidenta participarii la sedintele
consiliului local, respectiv ale consiliului judetean a consilierilor locali,
respectiv a consilierilor judeteni;
• numara voturile si consemneaza rezultatul votarii, pe care il prezinta
presedintelui de sedinta, respectiv presedintelui consiliului judetean sau,
dupa caz, inlocuitorului de drept al acestuia;
• informeaza presedintele de sedinta, respectiv presedintele consiliului
judetean sau, dupa caz, inlocuitorul de drept al acestuia, cu privire la
cvorumul si la majoritatea necesare pentru adoptarea fiecarei hotarari a
consiliului local, respectiv a consiliului judetean;
• asigura intocmirea dosarelor de sedinta, legarea, numerotarea paginilor,
semnarea si stampilarea acestora;
• urmareste ca la deliberarea si adoptarea unor hotarari ale consiliului
local, respectiv ale consiliului judetean sa nu ia parte consilierii locali
sau consilierii judeteni care se incadreaza in dispozitiile art. 228 alin.
(2);
• informeaza presedintele de sedinta, sau, dupa caz, inlocuitorul de drept
al acestuia cu privire la asemenea situatii si face cunoscute sanctiunile
prevazute de lege in asemenea cazuri;
• certifica conformitatea copiei cu actele originale din arhiva
unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;
•alte atributii prevazute de lege sau insarcinari date prin acte
administrative de consiliul local, de primar, de consiliul judetean sau de
presedintele consiliului judetean, dupa caz.
• Prin derogare de la prevederile art. 21 alin. (2) din Legea nr. 273/2006
privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare,
in situatiile prevazute la art. 147 alin. (1) si (2) sau, dupa caz, la art.
186 alin. (1) si (2), secretarul general al unitatii/subdiviziunii
administrativ-teritoriale indeplineste functia de ordonator principal de
credite pentru activitatile curente.